28 de des. 2009

COED 27/XI/09

Descripció: Avui hem començat la classe amb les recitacions dels poemes i/o rondalles com ve sent habitual.
Després ha sigut el torn dels debats. El primer grup a parlat sobre l’escola tradicional i la contemporània. Han exposat els seus arguments i contra arguments per tal de defensar les seves postures. Els primers han parlat de disciplina i tradició com valors fonamentals per assolir el continguts exposats a classe, per contra el segon grup a parlat de diàleg i noves estratègies més progressistes per tal de formar persones i no “lloros” què repeteixen els apunts sense comprendre’ls.
El segon debat l’hem protagonitzat el meu grup, format per la Sara Olmo, el Cristian Cubillo, la Mònica Gutiérrez, la Mònica De Haro i jo mateix. Nosaltres defensàvem l’autoritat del mestre mitjançant el càstig formatiu. En contraposició teníem el grup de la Maria Pérez, la Sara Garcia, la Paula Antonell, l’Ailén Marino i la Laura Millan. Elles defensaven l’autoritat del mestre a partir del diàleg i la comprensió mútua entre mestre i alumne.

Reflexió: Vull comentar una cosa relacionada amb el nostre debat, però crec que els ha passat i passarà als altres grups. Al ser una nota compartida, el debat resultant és una mica fals, ja que els dos grups es posen d’acord en tot el que diran i això resta frescor i dinamisme al mateix debat. Per tant, l’espectador té la sensació de veure un partit de tenis de veterans què es passen la pilota amb massa “fair-play” per tal de no deixar en evidència al contrari. Per aquest motiu pot resultar una mica avorrit i mancat de ritme per aquesta excessiva pauta, i un no acaba de creure’s el que està escoltant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada