30 de des. 2009

Sessió 11. Pràctica 1.

ELS PROJECTES TELEMÀTICS

Qué és un projecte telemàtic?
“Un projecte telemàtic consisteix a dur a terme unes determinades activitats conjuntament amb altres escoles, i intercanviar-ne els resultats per Internet.
Els projectes telemàtics fomenten el treball col•laboratiu i la comunicació entre escoles, de manera que els continguts propis de cada area s’hi afegeixen uns nous valors: el treball en grup, compartir responsabilitats i informació, aprendre dels altres o respectar opinions i cultures diferents”.

Descripció
He triat un projecte telemàtic titulat “la volta a Espanya amb les matemàtiques”. El projecte consisteix en donar la volta a Espanya en el menor temps possible. És un projecte competitiu entre les escoles participants, ja que es calcula el temps que triguen i es realitza una classificació general.

Cal dir, que les escoles poden participar dintre del període escolar, quan els hi vagi bé dintre d’aquest termini. És obligatori seguir l’ordre establert de les 10 etapes. A cadascuna d’aquestes es realitzarà un projecte matemàtic, on la resolució s’ha d’enviar a una direcció de correu electrònic on posteriorment et faciliten una clau per poder continuar amb la següent etapa. A més, cada escola haurà de penjar un parell de fotografies de la ciutat de l’etapa on es trobi a una adreça que els participants podran visualitzar. El que s’ha de tenir en compte és que no s’enviarà la clau fins que es rebin les fotografies corresponents.



Valoració
Aquest projecte telemàtic em sembla una gran idea per treballar amb els alumnes. La seva motivació creix i s’interessen per les activitats escolars com si estiguessin jugant, i aquesta és la millor manera de captar la seva atenció. Tots sabem que els més joves desconnecten amb molta facilitat d’una tasca quan no els agrada o els avorreix, per tant no hi ha res millor que aprendre tot jugant.

El fet de treballar conjuntament amb d’altres escoles, fa que puguin aprendre d’altres maneres de fer i de pensar, tot divertint-se i compartint experiències i coneixements. A més, amb “la volta a Espanya amb les matemàtiques” els alumnes no només aprenen continguts relacionats amb aquesta àrea, sinó que enriqueixen els seus coneixements de la resta d’àrees i desenvolupen una sèrie d’hàbits competencials per poder desenvolupar amb coherència les diferents activitats proposades.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada