31 de des. 2009

INTERVENCIÓ DE SÍNTESI

Ja s’ha acabat el quadrimestre i enrere queda el inici de curs on anava perdut amb aquesta assignatura. He de dir que no m’ha resultat gens fàcil posar-me al dia i assimilar tants coneixements nous, però a base d’esforç i voluntat al final puc dir que he après molt de les TIC.

La creació i manteniment del bloc m’ha fet submergir-me en el món de les noves tecnologies de manera pràctica i enriquidora. He utilitzat diferents suports informàtics com ara el Word per redactar escrits, el CMaptools per a la creació de mapes conceptuals, el PowerPoint o el Google Docs per dissenyar presentacions, el slideserve per compartir presentacions a nivell global, el Gimp per retocar imatges o l’audacity per gravar i modificar sons. Val a dir, que moltes d’aquestes eines eren desconegudes per a mi, però poc a poc he anat agafant confiança en mi mateix per utilitzar-les i fer les tasques de la millor manera possible per treure’n el màxim rendiment.

És ben cert que l’experiència del bloc m’ha despertat l’interès per l’ús de les TiC i m’ha mostrat vessants motivadores des del punt de vista de l’educació. El tema de les webquests i els projectes telemàtics són activitats que m’agradaria posar en pràctica en un futur proper amb els meus alumnes. N’estic segur que aconseguiré captar la seva atenció.

Els concepte de la web 2.0 m’ha cridat molt l’atenció. El conjunt d’elements en xarxa que ofereix, obre unes possibilitats enormes per a compartir experiències i coneixements, comunicar-se, gestionar la informació, passar-ho bé i aprendre.

Redactar les diferents entrades del meu bloc han sigut una oportunitat per posar en pràctica les meves habilitats escrites. A més, ha estat un espai de reflexió, un punt en comú on relacionar les assignatures de GITIC, COED i les sessions de seminari. Aquí he pogut dir la meva i relacionar els conceptes teòrics amb la pràctica.

Si m’ho haguessin dit fa tres mesos que hauria creat un bloc com aquest, no m’ho hagués cregut de cap manera. Estic ben orgullós!

Pràctiques de GITIC que m’han resultat més interessants i enriquidores

L’anàlisi de l’anunci: Sessió 6. Pràctica 1. Educació mediàtica. La publicitat és un món que sempre m’ha agradat. Em resulta engrescador analitzar el significat d’un anunci i m’agrada centrar l’atenció en aspectes més formals com ara els plans, la música, el ritme, el muntatge o el tipus de missatge que transmet.


La publicitat és un aspecte clau dins la nostra societat i tot i que sovint es considera que actua com a element persuasiu, també pot transmetre valors importants per la conscienciació social. La proposo com a pràctica per ser avaluada perquè considero que el resultat és de qualitat.


PowerPoint Cultura lliure i programari lliure: Sessió 4 Pràctica 1. Eines per a la presentació d’informació. Amb aquesta pràctica es poden comprovar altres competències que he adquirit al llarg de l’assignatura. En aquest cas he realitzat un PowerPoint per tal de resumir i ordenar conceptes relacionats amb la cultura lliure i el programari lliure, tot utilitzant una sèrie de pautes fixades a la Cartellera GITIC que explico a la mateixa pràctica.


El procés per dur-la a terme m’ha donat l’oportunitat de conèixer i aprendre conceptes teòrics sobre el tema i ampliar els meus coneixements pràctics sobre les diferents eines que ofereix el programa PowerPoint. Considero que el resultat obtingut és molt bo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada