30 de des. 2009

Seminari 16/XII/09

Descripció: Avui al seminari hem començat amb l’actualitat educativa, la qual ens han presentat l’Eva i la Natàlia.
L’Eva ens ha comentat dues notícies, la primera ha estat que a Anglaterra crearien l’assignatura d’informàtica a primària. La segona deia que a València els escolars no podran enganyar als pares amb les notes, ja que els centres docents enviaran sms als pares amb l’expedient de cada nen. Aquesta notícia ha produït un petit debat entre nosaltres. Hem arribat a la conclusió que a València no han inventat la pólvora, ja que aquí fa molt temps que utilitzen mètodes semblants les escoles.
La Natàlia, per la seva part, ha comentat la notícia de que a Barcelona es volen obrir les escoles durant les vacances de febrer, per tal de que els nens i nenes puguin utilitzar tant les zones recreatives com la biblioteca en cas de tenir-ne. Això ve donat per la demanda d’alguns pares que no poden encarregar-se dels seus fills durant aquests dies o no poden pagar-los la setmana blanca.
Per continuar, la Mònica, l’Ailén i la Natàlia ens han explicat les revistes educatives què els tocava exposar.
La Mònica ens ha parlat de la revista “Magisterio”, la qual s’escriu tant en català com en castellà. Ha explicat els diferents apartats: Espanya, Catalunya i Autonomies. Per acabar la seva intervenció hem debatut sobre un article de la revista que tocava el tema de l’exclusió del crucifix a les escoles. Com és natural, un tema d’aquest caràcter aixeca moltes passions i les diferents opinions s’han deixat sentir amb molta força i molt civisme.
L’Ailén ens a comentat la “Revista de ciencias de la educación”. La qual es centra a fer diferents estudis en l’àmbit educatiu. El seu tema a debatre ha sigut l’atenció que rep l’alumnat immigrant no universitari.
Per finalitzar amb les revistes educatives, la Natàlia ens ha explicat molt breument la revista Guix, què ja l’havia fet l’Edu un altre dia. L’article escollit per ella ha sigut la proposta d’avaluar amb cares els exercicis i exàmens dels alumnes.
Com avui és l’últim dia de seminari, si no contem la festeta, la Lluïsa ens ha repartit un qüestionari per tal de dir la nostra sobre el que ens ha semblat la pràctica feta a seminari durant tot el quadrimestre.


Reflexió: Fa tres mesos que vam començar la universitat i ja ens plantem als exàmens de gener. Pel que fa al seminari, crec que ens ha servit per conèixer-nos millor amb els companys i companyes de classe i d’aquesta forma fer més pinya. Però també per què la Lluïsa ens guies per aquest nou repte que és el pla Bolonya. El seminari ens ha servit per a millorar les nostres habilitats comunicatives, tant les preparades com les més improvisades, això ens ha de donar més agilitat mental i poder crear un discurs propi, el qual ens faci ser més crítics amb el que fem o el que fan els altres. Les activitats dutes a terme han anat dirigides a assolir tot això, a més de motivar-nos a seguir treballant de valent per arribar ha ser uns mestres dignes d’aquesta universitat, què ens forma amb tanta dedicació per part del seu equip docent. Per finalitzar, només em queda donar les gràcies als companys i companyes i a tots els professors per fer-me gaudir d’aquesta meitat de curs i espero que la següent encara sigui millor si es que és possible.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada